måndag 24 september 2012

Dagens tatuering

Jag träffade en tidigare jobbarkompis som precis gjort en ny tatuering. Den föreställer The Log Lady från Twin Peaks och är så klart galet lik och mycket välgjord. För en sekund tänkte jag att det var den amerikanska tv-personligheten Sally Jessy Raphael, glasögonen förvillade mig. 

Jag kom att tänka på när jag gjorde min lilla tatuering hos Doc Forest i Aspudden för 15 år sedan. I stolen bredvid mig satt en kille som också skulle gadda sig. 
-Ah, du gör en ödla, sa han till mig, så passande. 
-Och du kom hit för att göra ett praktarsel, svarade jag, men det visade sig att din arm var för spinkig så den fick inte plats?
Sällan har jag funnit mig så snabbt och sällan har Doc Forests mustasch guppat så glatt. 

Kollegans arm.

På riktigt, i Twin Peaks.

Sally Jessy.

Mustaschen.







Inga kommentarer: