fredag 11 maj 2007

Dagens happening!


Nu har Anna och jag äntligen bestämt vart vår gemensamma resa bär i sommar. Förra sommaren åkte vi till London, en stad vi båda älskar. I år styr kosan mot Dublin, Kilfinane och Ballyorgan. Kilfinane och Bally-O är mina tidigare jaktmarker. Beläget vid berget Ballyhoura, Limericks högsta berg. 10 pubar delas av 1 100 Kilfinanebor. I Bally-O finns bara en pub, 20 meter från Freds hus. Fred är en härlig dam. Stilig och kaxig och med huvudet på skaft. Hon styr byns lilla kyrkan med järnhand, säger du till prästen Alan och svär som en borstbindare. Fast fuck betyder inte fuck om man uttalar det feck... det var bland det första jag lärde mig om Irland. Anna och jag håller tummarna att vi får träffa så många som möjligt av hennes härliga familj. Det betyder också att vi får oss ett par billiga övernattningar där nere. I Dublin har vi bokat hotell vid Temple Bar. Lite dyrare men närmare hem efter pubrundan påpekade Anna och hade rätt så klart. Sláinte!
(På bilden ses Freds hund Bruce blicka ut över Ballyhoura Mountains)

Inga kommentarer: