torsdag 10 mars 2011

Dagens Håkan Juholt


När jag gick i femman hade jag bestämt mig för att jag ville bli journalist. Eller kanske helst författare men journalist kändes också helt ok. Jag fixade en praoplats på Oskarshamnsnyheterna, en av två lokala tidningar. På den tiden jobbade en ung Håkan Juholt som fotograf på tidningen och han fick i uppdrag att handleda mig under min praktik. Vi var ute på flera roliga jobb och han visade mig mörkrumsteknik och lite redigering. Det var en trevlig vecka och Håkan var mycket hjälpsam och som jag minns det också lättsam och mild. Nu när han seglat upp som en tänkbar kandidat till socialdemokraternas partiledarepost är jag tyvärr inte jätteinsatt i hans politiska kvalitéer, men jag känner ändå på mig att han skulle göra ett bra jobb. Pagrotsky var min lågoddsare, men då han inte var intresserad så tror jag på Juholt. Alla andra kandidater känns gubbiga, trista och bleka.

Och om han så småningom skulle bli statsminister kommer jag att säga: "när jag gjorde praktik hos statsministern", i alla fall då och då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var mycke fint skrivet. Det är en mycket engagerande person som älskar Elvis och (born i the Usa). Har lyssnat på honom många gånger o tror jättemycke på honom.

Anonym sa...

Härligt! Jag trodde du var VP. Nu kan vi få ett mer Solidariskt Sverige, ett rödare Sveriga som kan påverka hela Europa och kanske hela världen, säger Edgar

Pi sa...

Nja, nu sa jag väl ändå inte att jag är socialdemokrat. =)

Anonym sa...

...det enda han saknar är en röd keps.

http://goo.gl/AgrSN