måndag 28 mars 2011

Dagens "Kids Say the Darndest Things"


På bussen till kiropraktorn på Nacka sjukhus i dag hörde jag en sån härlig grej. Ett gäng förskolebarn med fröknar klev på och satte sig runt mig. Barnen var kanske i fyraårsåldern och babblade på om allt möjligt. Plötsligt hör jag detta samtal mellan en liten pojke och hans fröken:

"En gång var jag på Gröna Lund. Jag fick en riktig kanin".
"Du kanske menar Skansen? Det ligger precis bredvid och där finns kaniner".
"Nä det var Gröna Lund".
Fröken funderar ett tag och tror sig till slut förstå.
"Det kanske är Liseberg du tänker på? Där finns en grön maskot som är en kanin och såna vet jag att man kan köpa med sig hem".
Pojken verkade nu lite irriterad av att bli misstrodd och kanske också lite trött på ämnet.
"Nej, jag vet att det var Gröna Lund. Jag fick välja vad jag ville äta på restaurangen och jag valde kanin".

Så var det inte mer med det.

Inga kommentarer: