onsdag 5 oktober 2011

Dagens lekkamrat

I dag har Benjamin varit här hos oss medan pappa Patrik jobbade ett par timmar på eftermiddagen. På förmiddagen var de båda med oss på babyswing igen och sen gick vi hem utan Patrik. Båda killarna somnade efter lite lek och lunch och sov sen i två timmar. Barnvaktandet blev med andra ord i så jobbigt. Efter sovet blev det i alla fall ett par timmars bus och tevetittande. Jag blev full i skratt flera gånger när jag tittade på dem i smyg. Vid ett tillfälle försökte tillexempel Ture sätta sig på Benjamin. Och givetvis ville de leka med samma leksaker hela tiden. Mycket sött.

Ture och Benjamin tittar på Pororo, bästa barnprogrammet ever.

Och sen blev det klassiska skogaholmsmackor. Som när vi själva var små. Jag funderade på hur Ture skulle sitta i dag när Benjamin satt i barnstolen, men det behövde jag inte oroa mig för. Ture är en stor kille som utan problem kan sitta på en vanlig stol om det behövs.




Inga kommentarer: