torsdag 9 februari 2012

Dagens granntant?

Mona, mona, säger Ture och tittar ut genom köksfönstret. Har han tur är det mörkt och klart där ute och den stora runda månen syns över vårt grannhus. Han tycker mycket om mona.

Jag har kommit på att han är smartare än jag gett honom kredit för (säger man så på svenska?). Han kan ju inte säga så jättemånga ord än men jäklar vad många han förstår. Ibland blir jag förvånad, förstår inte hur det går till, han bara kan dem. Jakob och han övar säkert på andra ord när jag är borta, andra än de Ture och jag övar på. När jag kom hem från jobbet i kväll till exempel så tittade de på Ray-filmen. Ni vet den om Ray Charles? Kanske är det inte så konstigt att han förstår vad en trumpet är, hur en Cadillac ser ut och vem Fathead Newman var.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant.