onsdag 1 februari 2012

Dagens möten

Jag har ju glömt att berätta klart om helgen. I lördags var ju mamma, Ture och jag hos moster Dottie och hälsade på. Dottie är min mormors syster, Ulla heter hennes dotter, alltså min mammas kusin. Om man går till Dottie en lördag får man Ulla på köpet. Ture blev lite betuttad i Ulla, lärde sig snabbt hennes namn och kramade och pussade. Han gör sånt nu. Efteråt tog mamma, Ture och jag en promenad från Skanstull in till centrum där vi skulle möta upp Sefors på lunch. Liten värld tänkte vi när vi sprang på Stefan Löfven, den nye S-ledaren, mitt på Drottninggatan. När vi sen mött upp Sefors tog vi en kort promenad för att leta upp ett bra ställe att äta på. Döm om vår förvåning när min Anna kom promenerandes rakt emot oss. Hon var också sugen på lunch så tillsammans valde vi att gå till Kulturhuset för att äta.

Tänk att vår stad är så liten, så liten. Mamma påminde mig senare om att vi även förra året sprang på Anna och Mats när vi skulle hälsa på Dottie. Så märkligt. Det är en liten värld. Eller som Steven Wright sa: It's a small world but a wouldn't want to paint it.

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt vi gjorde när jag var hos er var mycket trevligt. Vill på detta sätt tack Birgitta och Olle för en underbar middag!