lördag 13 juni 2009

Dagens Carolin af Ugglas

Jag tycker att det är så himla härligt att Caroline af Ugglas har blivit så folklig. Men så är det ju när man är med i melodifestivalen. Samma sak hände med the Poodles, the Ark och de där monstrerna från Finland. Den listan kan göras hur lång som helst. Om folkligheten är önskvärd vet jag inte, men för somliga har det säkert betytt mycket... om inte annat så för försäljningssiffrorna. Jag kom och tänka på det i går när jag lyssnade på radion i mina föräldrars bil. Vi åkte mellan Timmernabben och Nyköping, jag fortsatte till Stockholm ensam sen. På den lokala radiostationen satt en dam och stickade "live". Jag tror att hon skulle slå något slags rekord. Efter ett tag fick hon önska en låt, och valde en af Ugglastolkning av en Janis Joplinlåt. Är inte det härligt? Farmor Rose-Marie ville höra Ugglas/Joplin.

Hur som helst. Rose-Marie är cool, precis som af Ugglas. Här är min favoritvideo med henne. Jag undrar om Rose-Marie har sett den.

Inga kommentarer: