lördag 18 september 2010

Dagens band

Alldeles precis just nu spelar Jakobs Big Band Splash på Fasching. Det är första gången någonsin som jag missar det bandet och det känns lite sorgligt. I kväll har de flera nya låtar på repertoaren och det hade varit kul att höra dom. Eftersom Jakob jobbar här hemma med att arrangera musiken till bandet har jag lyssnat lyssnat och lyssnat på låtarna hundratals gånger. Utan att få nog måste jag erkänna, för precis så bra är det där bandet. Förr i tiden var jag med på nästan varenda spelning, med flera olika band. Framförallt alla i Stockholm, men också många runt om i Sverige. Jag kan inte påstå att jag saknar det, även om det var en väldigt trevlig tid. Med Big band splash är det dock skillnad. Av någon anledning känns det annorlunda med storbandet... det känns nästan som vårt gemensamt projekt. Låtarna som jag hört om och om igen här hemma när de har slipats på, de tre plattorna som har varit som små bebisar som fötts fram, de 22 (!) artisterna som delvis har blivit mina vänner. Ett fantastiskt musikprojekt helt enkelt. Men som sagt, i kväll missar jag allt.

Här är en snabbintro:

Mix from new album with Big Band Splash av Jakob Norgren

Men ni får inte tro att jag är ledsen. Anledningen gör det värt det med råge:

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har nyss kommit hem från den härliga konserten på Fasching och vi förstår att du gärna skulle ha varit där. Du kan verkligen vara stolt över din Jakob och vad han kan "få till" - och det är ju vi föräldrar också!
Kram på er alla tre!
Godnatt från Björknäs