tisdag 7 september 2010

Dagens Casanova

Det ska börjas i tid...


4 kommentarer:

malin sa...

Ja rutiner är skönt, men det är inget som vi införde utan vi märkte att när han somnade efter amningen vid 20/21 så sov han för natten. Det tog några nätter innan vi förstod att han satt det i system. Men det är skönt för mig och Michael att ha lite egentid på kvällen.=)

När Kasper har magknip så drar han upp knäna mot magen i ett jäkla tempo och han "gråter", annat skrik än han brukar. Jätte jobbigt när han är otröstlig. Han är jätte känslig mot det mesta, får se hur länge det funkar att amma. Inte roligt att amma om han får magknip så fort jag ätit något annat än husmanskost.

hur stor är Ture? Kasper är 62,5 cm och väger 6,1 kg. En stor kille helt enkelt.. Han har storlek 62/68 i kläder, helt otroligt!!

Pi sa...

Hej igen Malin!

Jag har inte märkt än att Ture skulle vara känslig mot något jag äter. Ibland är han otröstlig en kort stund och då tänker jag att han har ont i magen, men det brukar gå över så fort att det säkert är något annat. Peppar peppar, vi har nog tur där.

Oj, Kasper är en riktig baddare. Hur stor var han när han föddes?

Ture väger ganska exakt 5 kilo nu, och jag skulle tippa på att han är cirka 57 centimeter. Vi kör storlek 56 och har precis börjat lite med 62 också.

(Jag postar det här på din blogg också)

malin sa...

Var glad för att Ture inte har så mycket magknip för det är verkligen hur jobbigt som helst när han sätter igång. Nu har vi haft 2 kvällar som inte innefattat något skrik, helt underbart. Var såå orolig över att han hade fått kolik eftersom han skrek 5 kvällar i rad, men nu ser jag ljust på tillvaron igen.

hur mycket äter Ture? Jag tycker Kasper inte gör annat än äter, ibland med bara 1½ timmes mellanrum. Det är precis som att han inte blir mätt.

Ja Kasper var stor när han föddes, 4750g och 56 cm lång. Jag är 182 cm och min sambo är 194cm så vi visste att han skulle vara stor när han föddes.

Pi sa...

Vad skönt att han mår bättre nu.

Ture kan bli så där hysteriskt otröstlig ibland, men då är det nog nästan alltid hunger, att det inte går fort nog.

Han äter ganska oregelbundet. Ibland vill han äta varannan timmen. Då känns det som att han inte får i sig tillräckligt när han ammas. Ibland beror det på att han somnar eller blir trött av att äta. Andra gånger klarar han sig utan mat i tre-fyra timmar.

Det händer att vi ger honom lite ersättning ibland. Framförallt när han ska sova. Då ger vi runt 180-200 ml. Jag tror att han skulle äta mer om vi envisades.

Var bor ni någonstans?