fredag 16 december 2011

Dagens diskare

Vilken rolig dag vi haft. Rolig och jobbig. Ture busar så jag är alldeles matt när kvällen kommer. Ständigt ska han stå på en stol vid köksbänken, plaska med vatten eller plocka med disken. Nästan alltid är han glad men om jag måste locka bort honom från bänken blir han rasande. Jag får locka med mysbus på sängen, där kittlas vi och skrattar. Att höra honom skratta är det bästa som finns. Och skrattet är nytt på något sätt, högre och skrattigare liksom.

Förutom diskbänkshäng har vi varit på öppna förskolan, målat, suttit på pottan (Ture alltså), målat igen, handlat, krupit in och fastnat mellan benen på tvåstegspallen (Ture alltså), lekt i en kartong, förstört min underbara bruna vas som jag fått av svärmor (Ture alltså), tittat på Charlie och Lola på iPhonen, slagit in presenter och julklappar och skrivit julkort.


Inga kommentarer: