torsdag 22 december 2011

Dagens utflykt


Vi tog en promenad till Skärholmen på förmiddagen, lunchade och bytte julklapp med min gudson Kevins mamma, handlade ett par klappar och storhandlade mat. Jag hatar att vår bil blev skrot, vi förtjänade inte det. Att handla utan bil är supermeckigt och dyrt. Snart måste vi bestämma nåt om ny bil, en jättetrist tanke eftersom vi tyckte om vår gamla fina merca så mycket. Men jag ska inte klaga, jag återkommer hela tiden till att det är bagateller, huvudsaken är ju att killarna inte blev skadade när de blev påkörda. 

Ture fick åka en sån där lekhelikopter för första gången och han var så lycklig. Tänk vad lite det krävs för att bli så glad. Och på tal om glad, han har varit alldeles ljuvlig de senaste dagarna. Glad och pratig och påhittig. Vi skrattar hela tiden åt den lilla busen. Jag tar tillbaka det där med bilen. Skit samma att vi inte har någon bil, vi har ju världens härligaste lilla kille. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för det fina julkortet som kom igår! Vi längtar efter att få komma och träffa er igen! Bara en vecka kvar nu!
Julkramar från italienarna

Anonym sa...

God jul önskar fam Östlund junior!