lördag 7 april 2012

Dagens djur

Sjukdom och lite sådär har tagit all min energi, men nu är jag på banan igen. Vi har förflyttat oss söderut, till Timmernabben närmare bestämt. Här finns mormor och morfar Egge. Vi säger med namnet efter eftersom Ture har två morfäder. I går fick vi träffa kusin Ella och hennes familj också. Underbart. Vi har snöat inne i dag, vi får väl se om vi kan hitta på nåt... vi hade tänkt att åka in till "Köpingen" och fika eller så. Där finns även mitt förråd som jag hyr och jag har tänkt åka dit och leta fram lite barnböcker och sånt från när jag var liten.

Men inget av det där spelar så mycket roll för Ture. Det är bara hunden hunden hunden hunden som gäller. Och lite katt också. Och en tupp.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad de har det mysigt, Ture och "bobo"!
Emil med föräldrar kommer hit och äter påskmat om en stund. Här är det soligt men kallt.

GLAD PÅSK önskar vi er alla i Timmernabben!

Farfar och farmor i Björknäs

Anonym sa...

Glad Påsk på er alla från ett ganska varmt men blött Florens. Vi firar påsken i morgon hos nonni med välsignade ägg och mycket choklad!
Kramar från Johanna, Paolo och Samuel

Stina sa...

Och en påskhälsning kommer här även från oss på Ingarö. Vi har alltså varit i Björknäs och ätit en jättegod påsklunch så nu i kväll räckte det med lite gott bröd, ost och vin som middag.

Emil hade så mycket att upptäcka och prata om med mormor och morfar så han hade inte tid att sova något där på eftermiddagen. Istället sov han från Björknäs centrum och hem och sedan, efter ett rejält lass gröt, i sin säng sedan 20.00. Vi håller nu tummarna för att han sover många timmar till... ;-)

Glad påsk!
Stina & co

Anonym sa...

Ture somnade för en timme sedan efter en jätteglad dag med mycket hund...
GLAD PÅSK!!
...från oss alla i Timmernabben