torsdag 23 oktober 2008

Dagens iPod

Min iPod är dagens dagens. Jag har bara en ganska fjuttig Pod, jag måste hela tiden ta bort grejer för att få plats med ny musik. Kanske köper jag en feting, men bara om jag kommer på vad jag ska göra med den gamla. Hur som helst, så här ser innehållet ut för dagen:

Al Green -senaste plattan "Lay i down". snart ska jag se honom live.
Bill Withers - soft när man känner sig lite mysig eller kär
Bright Eyes - har jag inte spelat än, ska göra det nu
Coldplay - senaste plattan. ska ta reda på what the fuss is all about
David Bowie - samlingsplatta
David Gray - gammal platta som gör mig glad
Detektivbyrån - eftersom plinkplonkmusik är bra för själen
Dr John - för att alla behöver lite gumbo ibland
Bob Dylan - senaste singeln "Mississippi"
Elin Ruth Sigvardsson - underbar Mönsteråsare
Garden State - bra soundtrack
Gil Scott Heron - nytt för dagen. så bra
Gnarls Barkley - "who's gonna save my soul now" är otroligt bra.
Henry Mancini - för att "rosa pantern" gör mig glad
Hothouse flowers - såååå mycket minnen
Irma Thomas - coolare än Rufus
Jackson Browne - softast tänkbara
Kanye West - glest mellan bra låtar, men homecoming är skön
Mark Ronson - får mig att vilja dansa
Regina Spektor - för de sköna texternas skull
Rigmor Gustafsson - min svenska kvinnliga favoritjazzröst
Rod Stewart - min barndomsfavorit, några låtar från 70-talet
Ryan Adams - bäst alla kategorier, alla dagar, alltid. nio plattor
Sefors blandning - bland annat alabama 3, kul kul
Sharon Jones & Dap Kings - det blir inte mycket bättre
Silverline Pickups - jorå, de är riktigt bra
Solomon Burke - "Don't Give Up On Me" Fortfarande kung
Soulblandning - en jävla massa bra låtar från Jakob
Steely Dan - ingen favorit men skönt ibland
Sven Zetterberg - en gammal hjälte
The Band - sköna gamla snubbar
The Cardinals - senaste plattan, ett underverk. tack Danne
The Emersons - Sveriges bästa band, Pillijano på sång bla.
The Let Go - inte kommit till än
The Magic Numbers - perfekt på morgonpromenaden
The Perishers - påminner mig och den roliga USA-resan
The Solutions - bra svenskt drag, bästa soulrösten efter Valle
Tom Jobim - om du vill svaja i hissen, svaj svaj
Van Morrison - bra live, ok på skiva
Waterboys - Mike Scott har en av de bästa rösterna ever
Woody Guthrie - gammal är äldst

Nu är det dags för morgonturen i löpspåret. Jag tror att det först blir Bright Eyes, och om jag är ute länge, Solomon Burke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar låtlista. Gud vad mycket bra musik.

Anonym sa...

ipod, ipod
ipod ipod an de!

(melodi: Iko Iko, The Dixie Cups)