måndag 12 oktober 2009

Dagen uppdatering

Jag har inte skrivit så mycket på sistone. Förlåt. Hemma har jag haft en massa pluggande och här i Berlin, ja, här har jag faktiskt bättre saker för mig. Men nu sitter jag i alla fall här med datorn i den runda sängen som känns kanske en smula tacky men som är så otroligt skön att den är förlåten. J sover fortfarande och jag skulle vilja väcka honom eftersom jag är sugen på frukost.

Berlin är fint, coolt liksom. Jag ska visa er lite bilder sen. När vi landade i lördags var klockan bara 8 på morgonen. Efter en kort pendelresa var vi inne i stan och åt bakverksfrukost på ett fik inne i Charlottenburg. De kan sina kakor de där tyskarna. Hotellet hittade vi utan problem. Har man en karta i handen, pratar ett främmande språk och ser lite förvirrad ut så får man hjälp av vänliga berlinarne. Vår pratade flytande engelska med amerikansk brytning. Hotellet är fint. Vi gissar sekelskiftet, det förra alltså, och högt i taket och inrett med möbler att dö för. Vårt rum är mer som en liten etta, med parkettgolv och en rund säng som jag nämnde innan. Täcket i sängen är så tungt och skönt, kuddarna lika så. Sådana hade min mormor och morfar i sommarstugan när jag var liten, ni vet sådana som man nästan får träningsverk av. Om det inte var för att vi är så semester i en vacker stad så skulle jag stanna i sängen mest hela tiden tror jag.

I lördags softade vi mest. Strosade runt, spanade lite, käkade lite och hängde sen på hotellet. Vi åt världens godaste falafel till lunch och på kvällen valde vi pasta på en fin italienare vid Savingyplatz.

Gårdagen spenderades på zoo. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv tror jag. Jag ska berätta mer om det i ett annat inlägg, men ni har en liten ledtråd i inlägget innan. I dag står Alexanderplatz på listan, sedan shopping och i kväll ska vi se Raphael Saadiq spela på något skumt ställe. Om ni inte känner till honom bör ni youtuba lite.
Hej så länge.

Inga kommentarer: