onsdag 7 oktober 2009

Dagens obank

Jag har länge retat mig på Sparbanken. Lite på grund att de bytte namn till Föreningssparbanken, men kanske främst för att de sedan bytte till Swedbank. Vad fan är det för ett jävla namn på en bank?

Jag har varit trogen den där banken i trettiosju år. Jag har betalat mina avgifter och aldrig klagat på den obefintliga sparräntan. Jag har varit en bra kund. Tills i går. Då ville de ta ut en avgift på 500 kronor för att lösa in en utländsk check på 1700 kronor. Checken kom från Apple och var ett studenterbjudande som jag tidigare nappat på. Om man köpte en fet iPod för 2200 kronor fick man 1700 kronor tillbaka om man skickade tillbaka streckkoden. Apple är fantastiska, Swedbank är usla.

Om J får lösa in checken utan en avgift på 500 kronor på sin bank ska jag byta till hans bank. Mark my Words!


En ful logga har de också.

2 kommentarer:

Mia sa...

Grr - berätta gärna när (om!) du hittar en bra trevlig bank!

KraM

Anonym sa...

Hej min vän,skulle egentligen bara önska er en jättefin tid i Berlin..
Njut av staden,maten,ölet men framförallt av varandra! Men..sen ser jag inlägget om banken,tycker du ska byta oavsett,själv gjorde jag det för flera år sen! Hm,törs man rekommendera Handelsbanken..är helnöjd!!Kram från Blekinge.