onsdag 21 juli 2010

Dagens förberedelser

Ja jäklar vad nervös jag är nu ska ni veta. Jag kan tycka att man borde vara redo så här efter 9 månader, men icke. Jag längtar efter att få träffa honom, längtar efter att hålla honom. Samtidigt är jag inte klar. Jag tycker så mycket om att han honom där inne, känna honom böka runt och hicka och stå på händer.

Nåja, nu är allt klart inför vår happening i morgon och också inför vår hemkomst . Det är mycket att tänka på. I kväll ska jag duscha och tvätta håret, i morgon bitti ska jag också duscha men inte tvätta håret, jag ska inte äta efter klockan 24, inte dricka så mycket heller, få med allt till BB.

Ni kanske undrar vad man gör så här dagen och kvällen innan ett kejsarsnitt. Vi blev bjudna på lunch ute hos Olle och Birgitta i Björknäs, vilket var smart för då fick jag lite annat att tänka på. Och så har vi städat och plockat i ordning här hemma, packat klart, varit på Barnens hus och handlat ett örngott, pratat med folk i telefon och svarat på fina mess, ätit en hel pizza så jag ska klara mig en bit in på dagen i morgon och så givetvis misstaget att se programmet Livet på BB på femman.

I dag har jag också en konstig längtan efter min mamma. Det känns så spännande att min mamma ska få hålla min bebis alldeles snart.


En lapp på kylskåpet påminner mig om att jag inte får äta frukost som jag brukar göra vid femtiden när jag inte kan sova.

3 kommentarer:

Nina sa...

Lycka till!

Pi sa...

Tack Nina!

Peppe sa...

Gud vad spännande!! Lycka till!!