söndag 12 december 2010

Dagens helg

Tures pappa har varit borta och spelat hela helgen och vi andra har varit här hemma. I fredags kom min gudson Kevin med sin mamma och hälsade på på kvällen. Killarna bytte julklappar och så fikade vi lussebullar och Kevin höll låda på det där härliga sättet som bara fyraåriga barn kan. Jag har lovat honom att han ska få pepparkakshuset när julen är över. Jag varnade för att det troligtvis kommer vara torrt och dammigt då, men han verkar nöjd i alla fall. Här är dom:


På lördagen griljerade vi skinkan som vi skulle ha med till söndagens julkalas med the gang. Den blev ju så god den där skinka, så god. Ture var på ett strålande humör hela dagen och framåt eftermiddagen fick han en pratstund med J över Skype. Sen tog vi babybjörn och gick och hämtade pizza, för griljering av skinka var all matlagning vi orkade med den dagen. På kvällen såg jag två filmer samtidigt, det kan man göra när man har sett dom tidigare. Det var Tolken, som givetvis är mycket bra bara för att Sean Penn är med, och så Sex and the City, som är lite lagom lördagsmysig. Sean Penn är min absoluta favorit nu när Paul Newman inte längre är med oss.



I dag har T och jag gjort lite julmysigt här hemma och när sen J äntligen kom hem åkte vi vidare till Anna och Mats där årets julmys ägde rum. Hela gänget brukar ju gå ut och käka innan jul, men nu blev det så här istället för att Sillen skulle kunna vara med. Så mysigt. Jag har underbara vänner. Min julklapp i år var en kokbok och J fick ett coolt fotbollsspel som snart ska testas.

Inga kommentarer: