onsdag 12 januari 2011

Dagens känslor


Lil´t och jag har haft en soft dag i dag, med en massa bus och gos på schemat. Dagens nyhet är ljusteater. Han har lekt med en lampa som gjort fina ljusreflektioner på väggen, vilka han sedan beundrade och skrattade åt.

Jag har varit oerhört känslosam i dag. Jag brukar inte gråta rakt upp och ner men när jag såg reprisen av Sjärnorna på slottet, Nicklas Strömstedt var huvudpersonen, så började jag gråta. Det var något någon sa, samtidigt som Ture satt på min mage och trallade. Han var så fin och söt och glad (Ture alltså, och kanske Niklas också) och jag tänkte på hur bra jag har det. Gråt gråt. Och sen såg jag bilderna från Haiti, så här ett år efter jordbävningen, och började gråta. Och sen tänkte jag på att Ulf Lundell verkar må dåligt och då började jag gråta igen. Det om detta.

Inga kommentarer: