lördag 1 januari 2011

Dagens lista över 2010

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag blev mamma.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte lova saker jag inte kan hålla.

Fick någon du känner barn?
Ja. Patrik och Petra i September och så Anita och Nicke för ett par veckor sedan.

Dog någon som stod dig nära?
Jo, min älskade lilla mormor Brita. Världens finaste.

Vilka länder besökte du?
Ovanligt lite resande i år. Två veckor på Gran Canaria i våras och så två veckor i Almunecar i höstas.

Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Ett körkort.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
22 Juli. Dagen då Ture föddes.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Jag blev mamma.

Vilket var ditt största misstag?
Kommer inte på något alls.

Vilket var ditt bästa inköp?
Tures barnvagn. Vi satsade på en klassisk Brio med lufthjul, vilket gör att vi faktiskt tar oss fram även på vintern.

Vad spenderade du mest pengar på?
Samma barnvagn.

Vad gjorde dig riktigt glad?
Ture och hans pappa.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nja, bara dom vanliga gamla diskbråcken.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Al Greens "Are you lonely for me baby" som är Tures favorit och så Staples Singers version av The Weight, som Ture föddes till.

Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Man kan inte klaga när man har fått en så underbar son.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Hälsan. Och skrivandet så klart.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Oroa mig för bebisen.

Hur var din julafton?
Mycket bra. Lugnt och skönt hos svärföräldrarna.

Blev du kär?
Det var jag redan.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Emmerdale som alltid och så Mad Men.

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Jag känner sällan hat.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Leif GW på semestern. Har inte hunnit läsa så mycket annars.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Jag återupptäckte Nina Simone, något annat kommer jag inte på.

Önskade du dig något som du fick?
En bebis.

Önskade du dig något som du inte fick?
En botad rygg.

Vilken var årets bästa film?
An Education och Fish Tank och Somewhere. Och så Crazy Heart som jag fick i julklapp av Jakob och inte har sett än men som jag vet att jag älskar.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag firade som vanligt med Anna, Jakob och dom andra... eftersom Anna och jag fyller samtidigt.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Min fina familj, Jakobs fina familj och så alla härliga vänner.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Stora gravidklänningar första halvan av året och sen fortfarande bekväma tjockiskläder efter graviditeten.

Vad fick dig att må bra?
Underbara Ture.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Vilken konstig fråga. Men favoriterna är som vanligt Woody Allen, Ulf Lundell och Sean Penn.

Vem saknade du?
Mormor Brita och morfar Calle som inte hann träffa Ture. Men Brita fick klämma på magen vilket gjorde henne lycklig på slutet.

Vilken var din bästa månad?
Dom sista tror jag. Den lilla killen blir bara roligare och roligare. Och så när vi var på semester. I love it!!!

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Verkligen. Nog om detta.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer nog att vara ute mer i år tror jag. Ute i naturen med den lilla familjen alltså.

Inga kommentarer: