tisdag 4 januari 2011

Dagens längtan

Som dom flesta andra så älskar jag att resa. Sol eller storstad spelar ingen roll, bara jag får komma bort och samla nya intryck ibland så är jag glad. När jag reser med kompisar väljer jag helt klart storstad och favoriten är som alltid London. Man kan inte tröttna på London. Nu i januari åker mina tjejkompisar till Milano och jag är så klart välkommen att följa med. Ni ska veta att jag är sugen, att jag behöver ett par dagar i främmande land. Men det går ju inte, jag kan inte lämna Ture. Han är sex månader då och har det mer än bra med sin pappa ett par dagar, men jag har det inte bra utan honom. När det kom på tal kändes det möjligt, men nu förstår jag att jag inte är redo att lämna honom. Jag skulle nog inte vara kul som resesällskap heller.

Då återstår bara en sak. Jag får ta med mig min familj på en resa igen snart. London kanske, eller varför inte New York? Undrar hur det vore att resa så långt med Ture. Jag läser en del bloggar där folk reser med ännu mindre bebisar, flera är rent av i New York just precis nu. Jag är såååååå sugen.


Se, där står jag i Hyde Park, London.


Och där i Soho, New York.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är väl klart att ni ska resa på semester,o som du säger,vart har väl ingen större betydelse! kramar från Timmernabben