fredag 4 februari 2011

Dagens gungande

Ture och jag träffade Anna F för lunch och svaller i Skärholmen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Billströms har en galet god ceasarsallad. T och jag tog en promenad hem i solen och den lilla busen fick gunga för första gången. Nedanför vårt hus har man precis invigt en ny fritidsanläggning, med lekplats, fotbollsplan och basketplan. Jag har också hört ryktas om att det ska byggas något slags ungdomshus där, vilket välkomnas här i området. Ture älskade att gunga, och jag vet att det låter knäppt, men han gjorde små egna gungrörelser och älskade när han fick fart. Nu sover han, för att gunga är riktigt jobbigt ska ni veta.


4 kommentarer:

Johanna sa...

Om Ture är lik sin kusin så har du många timmar framför dig vid gungorna.... Samuel kunde gunga fram och tillbaka i evigheter och slutade man putta på, så sa han "gung gung"...och då var det bara att fortsätta :)

Pi sa...

Det ser jag fram emot.
=)

Anonym sa...

Jag ser att han har förstått att man måste hålla tungan rätt i mun när man gungar ;-) Gulligt!

Stina

Anonym sa...

Det där tycker han säkert är spännande.
Kramar från Timmernabben