torsdag 10 februari 2011

Dagens läkarbesök


Det gick bra hos ryggkirurgen i dag. Jag hade fasat för besöket länge, kanske skjutit upp det längre än nödvändigt. Besöket var bra eftersom han vill att min rygg ska bli bra igen. Men samtidigt är jag lite förvirrad och kanske också lite chockad just nu. När jag träffade honom för ett år sedan nämnde han en lite mindre operation som han trodde skulle funka på mig. I dag lät det annorlunda. Nu pratar han om att steloperera delar av ryggen istället.

Så nu sitter jag här och googlar såklart och jag förstår att det kanske är det bästa alternativet för mig. Många blir hjälpta men så ser jag också att en fjärdedel inte blir bättre och att fem till tio procent faktiskt blir sämre. Operationen i sig är också läskig och tiden efteråt kan vara riktigt jävlig.

Men nu till det positiva. Innan vi ger oss på och karvar i ryggen så ska jag, om jag blir godkänd, börja i ett tremånaders rehabiliteringsprogram på Ryggcentrum. Så nu ser jag fram emot ett positivt svar från dom och sen ska allt förhoppningsvis bli bra igen. Det håller i alla fall jag tummarna för.

2 kommentarer:

Anna sa...

Heja Pi! Jag tänker på er. Kram /Anna

Anonym sa...

Vi håller också tummarna så klart!
Kramar från Timmernabben