fredag 3 juni 2011

Dagens fundering

Vi håller fortfarande på och rensar i Jakobs gamla arbetsrum/Tures nya rum. Mig har det inte riktigt gjort så mycket att det tagit lite tid att sortera grejer, slänga och arkivera. Varför? Jo för att när allt är klart ska vi måla och fixa till åt Ture och sen ska han flytta in. Jag är inte orolig för hur det ska gå för honom därinne ensam, han är ju en tuffing som sover hela nätterna igenom och som snällt piper till om han mot förmodan skulle vilja något. Nä istället är det mig själv jag är orolig för. Kommer jag sakna att höra honom andas en meter ifrån mig? Kommer jag att kunna sova när jag vet att jag kanske missar de där första minuterna på morgonen när han rest sig upp i sängen och ler med hela ansiktet?

Som plåster på såren beställde jag nyss fem nya böcker. När han flyttat ut kommer jag ju nämligen kunna läsa därinne igen innan jag går och lägger mig. Dumt att köpa nytt förresten, jag har en massa böcker på listan som jag ska läsa först. Nåja. Den här köpte jag bland annat:

Inga kommentarer: