lördag 4 juni 2011

Dagens kämpe

Helt plötsligt fick den lilla pojken ont i tand fem och sex som är på väg upp. De andra fyra sa han inte ett ord om. I natt var han så ledsen att han skakade, han kunde bara inte slappna av. Till slut somnade han, med lite hjälp av en alvedon, med huvudet på min mage och fötterna uppe vid Jakobs axel. Vi har haft sån tur med Ture. En förkylning, det är allt. (Peppar peppar). Jag tänker ibland på de där barnen som inte mår lika bra som vår son. Små stackare med kolik och krupp och allt vad det heter. Jag tänker på deras föräldrar som inte får sova och som är oroliga och ledsna och maktlösa. Det måste vara hemskt.

I dag har det inte gjort ont hela tiden. Vi har pysslat och varit iväg och storhandlat på Heron. Allt gör han med ett leende, som vanligt.

Här väntar han på sin lunch. Han fick lite sushi, pasta och så papadam medan han väntade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att han måste han lite ont i munnen när det kommer nya tänder. Kramar från ett soliga Timmernabben

Anonym sa...

Hjälp mig Pi, nu är jag gammal för nu vet jag inte vad mina barnbarn äter: Vad är papadam?