fredag 20 juli 2012

Dagens host

Allt är som vanligt här hemma, sjukdom inkluderat. Nu finns det dock äntligen en diagnos, mannen har lunginflammation. Inte konstigt att det har suttit i länge, inte konstigt att det varit så himla sjukt. Ture och jag är nästan helt friska. Det är bara jag som har lite svårt med andningen, lite hosta och så. Hade jag haft feber hade jag varit orolig, men nu är det snart helt bra, det känner jag på mig.

Loppan och jag åkte in till stan för att träffa Anna på förmiddagen. Vi handlade lite presenter, lunchade och promenerade. Vädret var fantastiskt så vi passade på att kringelkroka oss fram bland alla turister, genom Kungsan och Gamla stan. Vi var ute i flera timmar så Ture som normalt sover flera timmar runt lunch fick vänta till vi hem på eftermiddagen. Han sov kanske 20 minuter i vagnen och jag var rädd att det inte skulle bli mer men det var ingen fara, han sov här hemma sen också och somnade ändå som vanligt nu i kväll. Duktiga killen.

Jag ska jobba i morgon, det ska bli Ikea-väder har jag hört. Det blir kul. På söndag är jag ledig för då firar vi Tures födelsedag. Vår lilla stora kille.


1 kommentar:

Anonym sa...

Gratta Ture på hans födelsdag !!!!! Mormmor och morrfar