tisdag 10 juli 2012

Dagens italienare

Det händer att jag ibland ögnar igenom mina drygt 16 000 bilder på datorn. När jag kommer till de här blir jag alltid så full i skratt. De är tagna i Campi Bisenzio utanför Florens, där Tures kusin Samuel bor med sin mamma och pappa. Jakob och jag var där 2007 och hälsade på, en fantastisk resa på alla sätt. Vi softade i Rimini på östkusten en veckan innan vi åkte till Florens, en perfekt kombinationsresa. Den första bilden är från ett torg där i Campi och jag tror att den sista är det också. De är Samuel som springer så där festligt först och så Jakob som bara går på den andra. Ni ser kanske inte det härliga men jag ser två killar, en pojke och hans morbror, som är så lika varandra. Det är fint. Nu för tiden händer det ju att jag ser Samuel i vår lilla Ture, i väldigt korta sekvenser. 

Att jag skriver om det här just i dag är för att vår lilla Samuel och hans mamma kommer till Sverige i natt. Det är helt klart en av sommarens höjdpunkter. 

Jag har förresten en bild på första sommaren jag träffade lilla Sam. Det var 2003 och han var bara några månader äldre än vad Ture är nu. Jag ska se om jag hittar bilden. 



Inga kommentarer: