tisdag 17 juli 2012

Dagens resa

Det blev ju ingen Smålandsresa för familjen den här veckan och det gjorde mig galen. Både för att vi längtar dit, för att vi skulle fira Ture som fyller år på söndag och kanske mest för att vi behövde komma bort ifrån sjukstugan. Men men, hälsan är svår att styra över. En annan sak jag inte ville missa var en date med fyra av mina klasskamrater från grundskolan. Det var Åsa, Åsa, Åsa, Therese och jag som äntligen hade fått till en date. Åsa P bor i Göteborg och de andra i Oskarshamn, att vi skulle vara på samma plats samtidigt var en lyckträff. Men så var vi ju sjuka. Ledsen har jag varit. Jävla förkylning. Men så bestämde vi att jag ska åka ner själv, onsdag till torsdag, en snabbtur för att träffa tjejerna som bestämt. Jag åker tidigt i morgon och kommer hem torsdag kväll. För att göra det hela ännu roligare så tog jag faktiskt hjälp av min fina vän Johan som bokade ett rabatterat hotellrum på sin arbetsplats. Det känns mycket lyxigt och skönt. Jag hade andra sovalternativ att välja på, men att få krypa ner i en hotellsäng efter en kväll med trevliga vänner känns så bra. Efter den här förkylningen känner jag att jag är värd det.

Ture och jag gick på en lång lekpromenad i dag. Han hade hatten bakochfram och vi listade ut var Marit Bergman bor för vi hörde henne spela piano och sjunga vackert från en lägenhet. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni får det jättetrevligt!!!!