söndag 26 juli 2009

Dagens lista

Kom inte på vad jag skulle blogga om så jag nappade på den här frågelistan.

Du heter: Pernilla

Smeknamn: Pi, Pillis, Pillijano, Lillis och Lillen.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Så funkar jag inte. Är jag ledsen vill jag bli glad så då ska man lyssna på glad musik.

Beroende av: Godis, datorn, nyheter och Jakob.

Vad tror folk om dig? Jag vet inte. Att jag är ganska happy go lucky tror jag.

Stämmer det? Delvis… men jag saknar för den skull inte djup.

Vad får du oftast komplimanger för? Ögonen är det som brukar nämnas först.

Vad säger du för att imponera på någon? Att jag aldrig har testat droger eller rökt i hela mitt liv.

Hur imponerar man på dig? Man är intelligent. Och genomgod. Och man säger aldrig något för att imponera. Och så talar man aldrig illa om någon annan. Det är en imponerande människa tycker jag.

Brukar du skratta för dig själv? Jadå, senast när jag tittade på Family Guy häromdagen. Då frågade sig ett nyhetsankare om en kvinna (Lois) verkligen kunde bli borgmästare i staden. ”Eller innebär det att hon kommer att springa runt och menstruera fritt över hela staden.” Jag skrattar fortfarande.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Vad trög jag är. Vad är det för jobb?
(Det var Sefors som glömt att ställa den i ett tidigare mess)

Var bor du? Bredäng mest. Men även Farsta strand. Typ.

Trivs du där? Det gör jag verkligen.

Äger du några converse? Ja, tre par höga. Vita, svara och vinröda. Har ett par gula också som jag inte riktigt vet var de är. Nästa på önskelistan är ett par blå.

Sprit, cider, vin eller öl? Nej tack.

Brukar du bli för full? Nä, se ovan.

Vad har du för mobiloperatör? Telia student. Billigt och bra.

Är du allergisk mot något? Nope.

Har du haft sex idag? Nej.

Hur svarar du i mobilen? ”Ja, det är Pillis”

Vem ringde du senast? Min chef, som även är min kusin.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Det är lite hemligt.

Antal timmar sömn inatt: Sju kanske. Vilket är bra.

Sov du ensam? Nej.

Brukar du komma i tid? Det gör jag alltid. Så är det bara.

När mår du bra? När jag är ute och cyklar och samtidigt lyssnar på en bra ljudbok.

När blev du fotad senast? Häromdagen.

Hur känner du dig nu? Förkyld och seg. Men glad och mysig på samma gång. Och lite kreativ.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart. Lite blått också men inte så mycket.

Vad tycker du om dina fötter? Dom är fina. Funktionella liksom.

Vad saknar du? Irland, England och Jakob som sitter i rummet bredvid.

Hade du en bra kväll igår? Jarå, fast vi missade en spelning på Kulturhusets tak eftersom är jag förkyld. Jag såg filmen North Country och åt godis.

Favoritdryck på morgonen: Vatten. Dricker inte kaffe eller te.

Rakar du benen? Jarå.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Mellan elva och ett.

Är du blyg? Nä det skulle jag inte påstå.

Sysslar du med någon idrott? Nä, men för den skull inte sagt att jag inte motionerar.

Vill du hellre ha mail än brev? Mail blir bra tack.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Det gör jag.

Har du spytt offentligt? Ja, på tunnelbanan 2002. Vinterkräkis. Inte kul alls.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Stå upp och kissa, spana på tjejer och strunta i disken.

Är du nöjd med ditt liv? Jadå, fast ett intressant och givande jobb skulle göra det perfekt.

Är du bortskämd? Lite, det har jag alltid varit.

Vad gör du i morgon? Om jag är feberfri ska jag ta tag i mitt liv. Kanske kommer Herb hit vilket vore trevligt.

Vad är det värsta du vet? Såna som börjar meningar med orden ”… jag är inte rasist men…”

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte mycket alls längre. Har allt jag behöver. Köper mest mat och böcker.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Paul Newman. Fast han är ju död nu.

Vad längtar du till? Det är lite hemligt.

Vad använder du för shampoo? Apotekets mot torr hårbotten.

Vad är det finaste du fått? En låt som Jakob skrev och spelade in med storbandet. Den heter π så klart.

En speciell dag du minns: 1 april förra året. Det var ingen bra dag.

Hur gammal är du? 37.

Tycker du om någon just nu? Jag tycker mycket om någon just nu.

Du samlar på: Godis. Fast bara i några minuter åt gången.

Gröna eller röda äpplen: Ja tack.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Jakob. Om det är honom jag är arg/ledsen på ringer jag inte till någon.

Gillar du golf? Minigolf är skoj.

Vilken tid gick du upp idag? 10 kanske.

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Nä, det har jag sällan inne.

Är det okej att gråta? Det är det verkligen.

När grät du senast? I förrgår tror jag.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skriva en bok och resa.

Bär du glasögon eller linser? Solglasögon halva året.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nä.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Mellan 9 och 10 ungefär.

Har du någon piercing? Har en massa gamla hål i öronen.

Vill du gifta dig? Vem frågar?

Vill du ha barn? Ja tack.

Solar du ofta? Bara utomlands på solsemestern.

Är du bra på att laga mat? Ganska, men det är inte så kul tycker jag.

Är du flygrädd? Nej.

Hur vig är du? Jag är vig, mer så än folk kan ana.

Är du musikalisk? Jag frågade Jakob om han tycker det och han svarade ”Ja, absolut!”

Vad dricker du helst när du är törstig? Mineralvatten och Pepsi Max.

Vilken är din favoritglass? Dajm tror jag. Och Ben & Jerry så klart.

Tror du på ett liv efter döden? Det gör jag inte. Det vore konstigt av mig.

Tycker du om sushi? Verkligen inte. Äter inte fisk. Punkt.

Vad äter du helst när du ser på film? Godis, chips eller popcorn.

Bor dina föräldrar tillsammans? Nä.

Har du tandläkarskräck? Ja. Så pass att jag får hjälp i form av lugnande medel, lustgas och en Jakob som håller handen.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Egentligen båda delarna. Jag har inga problem att komma upp på morgonen och sitter gärna uppe sent på kvällarna.

Vilken ögonfärg har du? Ganska melerade. Gurrburrgurr som Sven Zetterberg skulle ha sagt.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Det har jag.

Biter du på naglarna? Nä, men gjorde när jag var yngre. Slutade när Bill, killen jag gillade, sa att han tyckte att det var fult. Sen blev vi tillsammans.

Röker du? Nej.

Hur ofta tränar/motionerar du? Cyklar mycket och om jag är frisk gör jag en del annat också.

Senaste låt du hörde: Någon med Anthony and the Johnsons precis nyss.

Inga kommentarer: