tisdag 10 november 2009

Dagens Matte snickare

Jag brukar inte dissa människor i min blogg, att mobba ligger inte i min natur. Och det här inlägget handlar inte om Matte som person utan om Matte som fenomen. Jag vet egentligen inte vem Matte är, men jag har sett hans bild i tidningar och namnet förekommer då i samband med ord som renoveringar, inredning och dans. Jag är inte dum, jag vet att han är med i något inredningsprogram på tv, men det är också allt.

Döm om min förvåning när jag och Anna F firade hennes födelsedag med att se Ladies Night på Globen för ett tag sedan. Som jag skrev när vi varit där så var det med blandade känslor jag gick dit och med blandade känslor jag kom hem igen. En av sakerna som kändes konstigt var att Matte var där och hade någon slags funktion. Han hade inga snickarbyxor och verktyg med sig och något som behövde lagas fanns ej att finna. Istället gick han omkring i smoking och hade glansigt bakåtslickat hockeyhår. Globen vibrerade av kvinnliga ångor, vi var flera tusen. Innan föreställningen började samlades vi för fördrinkar och mattebeundring. För där var han, i egen hög person. Kvinnor svimmade till höger och vänser (nåja) och när de samlades för glamourös fotografering var han där och erbjöd sig att medverka på bilderna. Anna och jag var lite generade över alltsammans och när han gick omkring mellan grupperingarna med kvinnor kräktes vi lite i munnen.

Jag förstår inte det här. Jag har tänkt på det sedan dess och jag förstår det verkligen inte. Vem är mannen? Vad har han gjort för att alla dessa kvinnor ska ojja och dregla? Jag vet att det inte beror på att han är hysteriskt snygg. Eller? Kan han kanske citera Blake samtidigt som han sågar playwoodhjärtan med fötterna? Att det inte är för att han är en ödmjuk person vet jag för var det något jag märkte den där kvällen så var det en brist på just denna viktiga ingrediensen. Han tog sig helt enkelt på väldigt stort allvar. Hur kan dessa tv-personer bli så intressanta? Är de verkligen intressanta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har rätt, de är inte intressanta alls...... Samma sak med doku"kändisarna".

Anonym sa...

Är det nåt man bestämmer sig för, att vissa människor inte är mer intressanta än andra. Att vara ödmjuk själv innefattar att man är ödmjuk inför ALLA. Hur kan man veta något om "Mattar" eller "idolar" eller "dokusar" för än man sitter ner och samtalar med dem öga mot öga? Hur kan man veta något om gamla "Berta" på ålderdosmhemmet? Eller "Åke" på bussen? Eller "Abdullah" som säljer korv på Drottningatan? Det är lätt att avfärda dom där "ANDRA" som inte är lika fina eller "intressanta" som oss, eller hur?

Ta dig tid att prata med den du ALDRIG kan tänka dig umgås med och du kanske hittar en skatt.

Tack för mig! HEJ!

P.S. Hela Ladies Night är skit! Jag har också varit där. Betänk en Gentlemens Night... Vilket ramaskri det skulle bli. Konstigt med Ladies Night i dessa tider när alla diskuterar genusfrågan så flitigt.D.S.