torsdag 5 november 2009

Dagens minne

Det kanske är svårt att se vad det här föreställer, men jag kan avslöja att det är en gammal dator, en PC för att vara exakt. Jag köpte den för 12-13 år sedan, det var min första. Nu är det så klart Mac som gäller och den här gamla skorven tjänade ut för säkert 9 år sedan. I dag kom jag mig för att kasta den. Hur jag skulle öppna skrället för att få ut hårddisken (den vill jag inte att någon annan ska få händerna på) kunde jag inte lista ut så det blev hammare och skruvmejsel istället.

Jag har många minnen som kan kopplas till den där datorn. Jag lärde känna Sefors genom den. Av alla minnen är det favoriten. Vi började läsa varandras texter på någon löjlig sajt, sen gick vi över till mail och senare, efter vad som måste ha varit drygt ett år så träffades vi för första gången. Han blev snabbt en kär vän och är fortfarande. Jag tror att våra mailkonversationer skulle kunna sättas ihop till en bok och underhålla er alla. Jag kastar datorn men behåller Sefors.

Här är han.

Inga kommentarer: