lördag 5 december 2009

Dagens dag och fundering

Jag mötte Anna och Erica i Gamla stan för julmarknad och Ben & Jerryglass. Vi drack glögg där medan killarna i Kistaligan, Sefors, Robert, Chrisse och Magnus alltså, var på den andra julmarknade i Kungsan. Sen bytte kill och tjejgängen marknader med varandra och hejade lite på halva vägen. Vi tjejer åkte vidare och shoppade i Kista, mest för att vi ville se den nya delen, och för att den engelska affären Next har flyttat till Sverige. Jag köpte en topp och så en halsduk på Friis. Vi åt pubmat där ute och sen hörde killarna av sig igen och vi träffade dom på en fika som för min del innehöll en vansinnig marshmallowmuffin och inget annat. Bion ställde vi in för tröttheten tog överhand efter all shopping och mat så nu är jag hemma igen.

Jag ser filmen 28 dagar och tänker på alla där ute som mår så dåligt för att de inte kan hantera alkohol. Familjerna, barnen, alla jularna med bråk och gråt och sorg i hjärtan som borde få känna kärlek och värme. Man kan lära sig en hel del av den där filmen. Och av att läsa Katerina Janouchs bok Anhörig. Gör det!

5 kommentarer:

mia sa...

såg också filmen, den är viktig.

Pi sa...

Det är ganska underhållande också.

camilla sa...

jag vet hur det kan vara och hur det sårar...

Pi sa...

Camilla, jag brukar tänka på dig när jag är dålig på att uppdatera. Sorry =)

camilla sa...

det gör inget Pillis = ), ibland läser jag samma sak två gånger men med olika ögon....