söndag 27 december 2009

Dagens spel

Vår lille Samuel i Italien har fått ett Nintendo i julklapp och vill bara spela spela spela. Jag kom att tänka på det spel jag fick i julklapp av mina föräldrar när jag var liten. Jag måste ha varit i Samuels ålder, nio ungefär, och det gick helt enkelt inte att sluta. Jag fick det här spelet som hette Fire. Man styrde två gubbar (brandmän?) som räddade människor som hoppade ut ur ett brinnande hus. Mina bröder fick liknande spel men med andra inriktningar. Kanske Donky Kong? De var otroligt roliga och omöjliga att lägga ifrån sig. Vad skulle man inte ge för ett att få spela dem i dag? Hela dagen.

2 kommentarer:

Johanna sa...

åh, jag kommer också ihåg det spelet ...ibland fick jag låna det på rasten av klasskompisen Per... men något eget blev det aldrig.
Här är Samuel uppe i fyra medaljer, ett antal Pokemon och annat obegripligt...Kul verkar han ha i alla fall!!:)

Tack igen Bredängstomtarna för julklappen till S!

Peppe sa...

Dom finns å köpa på söder. Vid hornstull.... dom tar typ 500 spänn eller nåt för ett sånt spel. Jag ska köpa när jag kommer tillbaka.... tror jag.