torsdag 25 augusti 2011

Dagens idolbild



Som av en händelse hittade jag den här gamla bilden i dag och fick tidernas flashback. Jag gick i tvåan, jag tror det var första veckan. Vi skulle rita något att dekorera insidan av våra skolbänkar med, för att liksom särskilja dem från varandras eller så. Mina klasskamrater målade hundar och blommor och hästar och hus med staket runt och ett grönt träd och flaggstång. Själv målade jag exakt det här motivet. Rod Stewart i leopardtrikåer och randig kavaj. Var jag fått orginalbilden ifrån vet jag inte, mind you, det här var innan Google och till och med innan nationalencyklopedin. Ett par kvällar tidigare hade jag i alla fall stannat uppe alldeles för sent medan de andra sov. Jag såg en konsert med Rod och blev helt till mig. Jag hade aldrig sett något liknande tidigare. Efter det var jag frälst. Jag läste mammas damtidningar och klippte ut bilderna på honom och satt upp på min vägg. Just det, det var så jag fick tag på den där bilden.

Inga kommentarer: