tisdag 30 augusti 2011

Dagens utveckling

Det händer så mycket med Ture nu, en massa bra och mysigt och så lite jobbiga saker. Han är lite snorig och verkar stundom kämpa med en tand eller så. Utöver det så är det bara roliga äventyrliga saker, kanske lite för äventyrliga. Han klättrar upp på rumsbordet och kommer numer upp på köksstolarna om man inte passar sig. Han har även visat hur man kommer i badkaret alldeles på egen hand. Han vet nu även att det är jag som är mamman. När jag i morse frågade var mamma var så kom han fram till mig och klappade mig. Han är gosig, det är ganska nytt, tidigare har han ju inte haft tid. Nu klättrar han upp i soffan och sätter sig bredvid mig och lägger huvudet mot min arm. I dag fick jag även en puss för första gången. Eller det var mer en kyss. Innan jag visste ordet av hann han slicka mig över munnen med sin lilla snordränkta mun. Mysigt.

I kväll hoppade jag in och jobbade extra. Ture och Jakob körde mig dit och hämtade mig efteråt eftersom det var regnigt. Ture hade sina nya gummistövlar och var megasöt när han gick i sin första vattenpöl.



Inga kommentarer: