fredag 19 augusti 2011

Dagens resa och sånt

Halli hallå, som Täppas brukade säga. Vi är tillbaka från London sedan ett par dagar, men jag har inte haft tid att blogga förrän nu. I går jobbade jag, i dag har vi varit hos Tures farmor och farfar och träffat kusin Samuel och faster från Italien och så lilla kusin Emil och hans mamma. Mycket trevligt. Som vi har saknat Samuel, och så stor han har blivit. Lilla Emil den lilla sötnosen, som föddes på Tures födelsedag, har så klart också växt, men det är svårare att se. Vi tycker att han är såååå liten, kan inte alls förstå att vår stora luns har varit så där pluttliten.

London var underbart. Som vanligt. Vi har haft alldeles fantastiskt roligt med sightseeing, shopping, mat och skratt. Eftersom det var första gången Amanda var där så såg vi till att kolla in Camden Market, Covent Garden, Trafalgar square och så vidare. Och givetvis Primark. Vi handlade på alla möjliga ställen, men inget är roligare. Allt är nästan gratis ju.

Dagen vi började i Camden och avslutade längs Oxford street, var en ryggrekord-dag. Hela dagen var som fredagen när jag cyklade hem från jobbet. Framåt kvällen kunde jag knappt sätta den ena foten framför den andra. Vi fick avsluta med taxi hem och mat på rummet, med en massa värktabletter i kroppen. Förutom det så hade jag knappt det minsta ont, bara ett par gånger här och där. Nästa gång jag reser ska jag inte glömma eu-sjuk-kort-grejen... ifall jag behöver åka till sjukhus.

Här kommer lite bilder:


Mamma och Amanda längs Serpentine i Hyde Park. Sista dagen, på väg till Harrods för att titta på godis och köpa rödglittrande donuts med hallon och choklad.


Yogurtglass på nyöppnade Snog vid Covent garden. Galet gott.


Obligatoriska underhållningen vid Covent garden. Den här killen var ovanligt begåvad på att hålla publiken fängslade länge länge.


God asiatiskt lunch på motorcyklarna vid Camden market.


Världens snällaste mamma och fina Amanda utanför hotellet vid Sussex garden. Förövrigt det finaste hotellet jag bott på i London. Hela rummet var nytt och fräscht, något man inte är bortskämd med.

Mer bilder kommer sen, bland annat på shopping och på mig =)

Och ett tack så klart till pappa Edgar som sponsrade resen. Du är bäst.

Inga kommentarer: