onsdag 22 augusti 2012

Dagens godis

Ture är med i en tandvårdsstudie så i dag var vi och träffade "tandläkaren" igen. Jag skrev tandläkaren så där eftersom hon inte är tandläkare, men vi säger tandläkaren till Ture för att inte krångla till det. Hon räknade i alla fall hans tänder och penslade på det där fluormedlet som hela studien handlar om. Ture var superduktig och gapade stort som ett lejon hela tiden. Efteråt fick han en liten leksakskamel som passar fint ihop med alla hans andra små favoritdjur. När vi var klara gjorde vi oss ingen brådska tillbaka, vi skulle till dagis men hade så trevligt på det livliga torget i Skärholmen. Ture luktade på alla blommorna och ville sen in i en av affärerna för att handla, han gillar att handla. Jag lovade honom att vi skulle handla något efter dagis och att han skulle få något gott för att han var så duktig hos tandis. Det där kom han så klart ihåg så när jag hämtade honom i eftermiddags gick vi till affären och köpte den miiinsta chokladbiten som finns - Palle Kuling, och så satte vi oss på stenkonstverket i centrum och åt. Ture alltså, inte jag. Ironiskt så klart att ge honom just godis men det kändes som helt rätt tillfälle. Ture äter aldrig godis annars men ibland så bara måste man få. Han var så lycklig... —godis mamma, godis, sa han flera gånger och såg mig i ögonen och log. 

Jo men han heter faktiskt Ferdinand i tredjenamn.

Inga kommentarer: