torsdag 22 januari 2009

Dagens Uffe

När jag gick i femman läste jag Ulf Lundells debutroman Jack. Det kan ha varit i tidigaste laget. Det blev en snabbkurs i "knulla och röka på". Vuxenlivet fick så att säga en rivstart. Snabbt fyllde jag sen på med Sömnen, Vinter i paradiset osv osv. Jag har läst alla så klart, i rätt ordning. Jag älskade dom alla, var och en på sitt sätt. På nittiotalet hände något. Både Ulf och jag blev vuxna. Jag skulle vilja påstå att 1999 kom med en bok som äntligen fick mig att förstå män. Det var trevligt och lärorikt. De två böcker som följde gjorde också stort avtryck.

Och nu är det dags igen. I dag har jag köpt den senaste boken, Vädermannen.



Jag känner mig ta mig fan nervös.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.