söndag 3 januari 2010

Dagens försök

Jag har sett en massa bloggare summera det gångna decenniet i ett inlägg. År för år har de redovisat vad som hänt i deras liv. Jag sätter mig för att göra samma sak. Jag kommer inte på ett skit att skriva. Vad gjorde jag 2000? Var det då jag slutade jobba med festivalen och flyttade till Stockholm? Eller var det året innan? Året jag besökte Irland mest frekvent, hängde på The Loft tre dagar i veckan och bodde i den mysigaste lägenheten på Söder, var det 2001 eller 2002? Och när började jag på Komvux? Det var efter designbyrån, men gjorde jag något däremellan? Hyrde jag Freguz lägenhet vid Globen i sex månader eller bodde jag där ett helt år? Och i så fall bodde jag väl inte på Söder 2001? Jag vet att jag bodde på Söder 2003, men det var väl i den andra lägenheten, den som låg ett stenkast ifrån den första?

Jag fattar inte hur somliga kommer ihåg så mycket i sina liv. Jag är helt blank. Jag förmodar att jag nästa årtionde kan använda den här bloggen som grund för 2010-2019, för jag kommer att fortsätta blogga. Samtidigt skriver jag inte så utförligt vad som faktiskt händer i mitt liv. Ni får ta del av en bråkdel, det mest privata sparar jag till mina närmaste.

Inga kommentarer: