söndag 3 januari 2010

Dagens katt och dag


I morse gick jag upp och käkade frukost, läste tidningarna och sen efter en timme eller så gick jag tillbaka för att väcka J som fått sova vidare. Han gick upp men jag somnade visst om och sov ganska länge. Jag drömde att vi tagit hand om Sefors nya katt som var stålgrå, mjuk och ljuvlig. J var inte rädd eftersom den hade en tratt runt huvudet, anledning okänd. Jag ville inte vakna, det var så mysigt att ha en katt här hemma. Sen vankade jag i alla fall lite försiktigt och J påminde mig om att jag faktiskt skulle träffa Sefors på riktigt. Vi sågs i Skärholmen, han shoppade och jag med fast åt J och sen käkade vi sen lunch som i mitt fall bestod av ännu en caesarsallad. Man kan inte äta för många caesarsallader. Med en massa godis och kaffe bredvid oss spelade vi sen alla tre maxizatzy, för det är också lite beroendeframkallande.

Inga kommentarer: