lördag 9 januari 2010

Dagens påminnelse och artikeltips

Tanken var att jag skulle plugga en massa i dag, men det har inte gått så bra måste jag erkänna. Jag har varit så trött, så trött att jag tagit två lurar under dagen. Vi började dagen med yoga. J kan sånt så jag härmar honom. Kan jag har blivit trött av yogan? Det tror jag inte, men jag vet att jag fick ganska ont i ryggen av de där gungaframochtillbakapåryggenövningarna. Så här såg jag i alla fall ut:


Mina skolböcker är tunga just nu. Internationella relationer är extremt intressant men det känns som om min statsvetenskapshjärna har tagit semester. Tentan är på fredag så jag vet att hela den här veckan kommer att spenderas på kungliga biblioteket där jag kan jag plugga i tio timmar om dagen utan att bli störd. Istället för att läsa mina böcker har jag bland annat läst den här artikeln. Fantastiskt bra och intressant och jag blir inspirerad, både av att skriva snygga porträtt, men också att läsa och skriva skönlitterärt. Och det är då jag minns. Att jag ska. Läsa litteraturvetenskap. Redan om någon vecka. Vilken grej.

Inga kommentarer: