måndag 21 juni 2010

Dagens Daisy

Det behövs inte mycket för att göra mig lycklig just nu. Så blir det när man knappt orkar utanför dörren, det ska ni veta. Dagens lycka bestod i att vi besökte det nyöppnade stället Daisy's ett stenkast från vårt hus i Bredäng. Bredäng är känt för att sakna matställen med god mat, om man bortser från Vlados mycket goda pizza så klart. Jag är medveten om att Daisy's inte är mycket att skryta med men de visade sig att det både var fint och fräscht och gott och ta mig attans om de inte även serverade wok och sushi som komplement till den vanliga hamburgermenyn. Vi blir kanske inte stammisar, men när Sillen är som busigast kan vi nu i alla fall hämta mat och kraft för att ta oss an hans bravader.

En alldeles ny och stor Daisy's på lagom behörigt avstånd är allt som krävs för att göra mig glad i dag.



Se så glad jag blev när jag fick äta en hamburgare och dricka coca cola i hemkvarteren. Det ni ser till vänster om drickan är min (till synes mycket långa) tumme som pekar uppåt i glädjeyra. (Jag är konstigt lik min pappa på den här bilden)



Så fint här är. Man kanske kan hyra stället och ha en liten fest för att fira Sillens ankomst? En sillfest.

3 kommentarer:

camilla sa...

mina barn och jag är glada över Daisy´s också!

Pi sa...

Fika kunde man ju också göra. Vi borde ses där över en dammsugare nån dag.

camilla sa...

gärna det.. när du rullar vagnen och inte kroppen längre.. :-) kram camilla