fredag 11 juni 2010

Dagens fundering

Jag läser den här intressanta artikeln i Svenskan och förundras över hur långt borta från min verklighet det här är. Folk får göra som de vill så klart, och jag förstår givetvis att det kan finnas anledningar till att man inte alltid får ihop pluggandet samtidigt som resten av livet. Själv skulle jag bli så otroligt stressad av att inte ta alla poäng som förväntas av mig under en kurs. Att ha resttentor och omtentor hängande över mig skulle göra mig tokig. Under mina drygt fem års studier missade jag inte en enda tenta, inte ett poäng. Det är inget konstigt med det, det gör man om man följer den snitslade bana som är noggrant utlagd åt än. Men jag är ändå stolt, främst över att jag inte säckade ihop på slutet när jag läste statsvetenskap, för det var ta mig fan ingen lek. Helst inte mot slutet när jag kämpade med svininfluensa och illamående av graviditeten. Jag är evigt tacksam J som hjälpte mig så mycket då.

Inga kommentarer: