lördag 5 juni 2010

Dagens oväntade

Tre oväntade saker har hänt i dag.

1. Jag fick visa leg på Systembolaget. På riktigt. 38 år och höggravid fick jag visa leg.

2. Dogge bjöd kunderna på Ica på ett smakprov av en sås som man fick gratis om man handlade för 200 kronor. Jag tackade nej eftersom jag kämpade med vagnen och kryckorna. Han trugade och var på mig ett par gånger att jag skulle smaka. Det slutade med att han matade mig.

3. Vi orkade inte fixa lunch utan beställde pizza. Pizzabagaren Vlado kände igen mig över telefonen på grund av att jag alltid gör en specialbeställning. Han tycker att det är dags att ge pizzan ett namn och frågade vad jag heter. Så nu finns det snart en Pi-pizza i Bredäng.

1 kommentar:

camilla sa...

härligt! den måste jag kolla upp! pizzamackorna finns efter min frida beställning..