lördag 5 juni 2010

Dagens undran

Jag har besökt en och annan Hultsfredsfestival i mina dagar. Så blir det när man bor i Småland OCH älskar musik. Nu är det många år sedan för jag har blivit äldre. Inte för gammal, men äldre. Jag har blivit lite för bekväm för stök och smuts och dålig sömn och bråk och fylla som alltid kommer med festivalbesök. Nu för tiden ser jag hellre en längre konsert med en absolut favoritartist. Gärna på Berns eller så.

Men...

Om en månad är det dags för året Hultsfredsfestival och Eli Paperboy Reed kommer för att spela. Det är inte många som vet det här, men jag har en liiiten crush på honom. (Oroa er inte, J delar min kärlek till denna artist) Han är alldeles fantastisk. Det här kalaset infaller bara två veckor innan Sillen föds. Inte kan man väl åka på festival när man är höggravid? Eller?

Här är han i alla fall:

4 kommentarer:

Mia sa...

Klart man kan! (Och det vet du ju egentligen.) Se bara till att ordna det så du känner dig bekväm och har det bra där du är. Vad än andra tycker.
Men som sagt, det vet du ju.

(Nu får jag en bild av att du sveper bort de som kommer för nära med hjälp av kryckorna, och sedan blir du buren på 'kungastol' av de närmaste övriga åskådarna. Hmm, men jag har kanske livlig fantasi...)

KraM

Pi sa...

Hej Mia!
Du har rätt, klart att jag kan åka dit. Vi får se när det närmar sig. Bilden du beskrev med kryckorna och kungastolen gör mig alldeles till mig av skratt. Vilken härlig bild du målade upp. =)

Kram

Anonym sa...

Det är INTE pinsamt med rullstol heller. I BET att en massa unga snygga killar hjälper dig till rätt ställe med en sådan. Eller varför inte en elektrisk rullstol? Problemet är att J snor den från dig och kör rally ;-)

/johan

Anonym sa...

Den spelningen får man inte missa. Men Hultsfred visar ju att de inte har någon koll alls genom att sätta Paperboy långt ned på affischen med minsta möjliga typsnitt. Vi lever i ett soul-U-land...