tisdag 8 juni 2010

Dagens fundering


Jag har av uppenbara skäl läst en massa gravidbloggar den senaste tiden. Ringo-Katrin, innan-du-fanns-Linda är några av de som nu fått sina bebisar och som nu istället lär mig en massa om amning och rutiner med mera. Flera av dessa graviditeter, och även några av våra vänners, har slutat med akuta snitt. Som jag har förstått det har detta varit mycket dramatiskt och läskigt. Därför känns det skönt för mig att veta att det blir ett snitt, när det blir och att allt är planerat in i minsta detalj med tanke på min rygg. En del kanske tycker att vi borde tycka att det är tråkigt att vi inte får gå igenom en "vanlig" förlossning, inte känna vattnet gå, inte ha värkar och allt det där. Sån är inte jag. Så länge Sillen kommer ut och mår bra bryr jag mig faktiskt inte om hur det går till.

Det är inte många dagar kvar nu. Nedräkningen har börjat.

Inga kommentarer: