torsdag 14 april 2011

Dagens fundering



Jag är jättesugen på att plocka fram cykeln snart. Jag undrar om Ture kommer gilla att sitta bakom och kolla på bilar som svischar förbi. Nu tittar jag lite på barnsitsar och undrar vad det är man ska ha. Det finns "vanliga" och så den här som heter sleepy som man kan luta något bakåt så att gnusse ska kunna sova. Men, sover han verkligen på cykeln? Jag tänker mig att han ska tycka att det är jättekul att sitta där bak och spana, inte sova. Och så är det lutande nästan dubbelt så dyr också. Mmm, jag undrar jag.

7 kommentarer:

Linn sa...

Jag ser också framemot att ta en cykeltur med lillkillen bakpå! = )
Vi har också funderat på vilken sorts barnsadel vi ska köpa och inte kommit fram till nåt än! Svårt det där! = )

Markus sa...

Om jag inte är ute och cyklar, haha, så är den där modellen möjlig att enkelt flytta över från en cykel till en annan. Man har var sin "mojäng" på sadelstolpen och lyfter lätt av cykelsitsen. Mycket smidigt om en av er lämnar på dagis med cykel och den andra ska hämta med cykel. Man lämnar helt enkelt sitsen på dagis under dagen. Hälsningar från Falun

Pi sa...

Tack Markus. Jo, vi kollade på en sån där mojäng och den verkar vara ett måste. Supersmidigt. Har ni erfarenhet från liggmodellen eller "vanlig"?

Markus sa...

Vi köpte en cykelsits på loppis för 25 spänn. Köpte sedan en till för 50 kr på en annan loppis så då blev det aldrig aktuellt med en sån där som går att flytta från en cykel till en annan. Hur som helst så har både Olle och Doris älskat att åka i cykelsitsen. Annars kan man alltid köpa en sån här
http://www.nihola.com/products/family.html

m

Anonym sa...

Einar gjorde debut på cykel i går, det gick hur fint som helst. Vi har en liknande sits som den på bilden, inte den man kan luta bakåt utan en vanlig. Har dock hänt att jag har cyklat med sovande små flickor där bak (fast väldigt sällan). En extra mojäng har vi inte, men det hade ju varit himla bra. Finns det lösa sådana?
Hälsningar,
Charlotta

Pi sa...

Charlotta, så här ser den ut.

http://www.xxl.se/cykel/cykelvagnar-barnsaten

Jag vet inte om just den här funkar på andra märken, men det borde ju finnas något liknande för er sadel. (Om ni inte har Hamex vill säga).

Mia sa...

Disa sov i princip aldrig i cykelsadeln, men när det hände fick hon ju sån gamnacke som man ser barn ha i cykelsadlarna ibland...
... om det nu gör dem något? Fast jag skulle inte gilla det. Beror på hur mycket du ska cykla? För grymt betalt tar de ju! (Jag hade en bagagnad ordinär.)

Till bilen däremot hade jag en sån barnstol som går att ställa in i tre lägen medan den sitter fast. Det tyckte jag, och Disa, var guld värt. Olika sittläge beroende på humör, och vid långfärd kunde jag lätt ändra sittställningen för henne för att avlasta. Faktum är att hon grät en liten flod när hon blev så stor att det var dags att lämna den stolen - trots att hon blivit 'stor' och fick sitta framlänges!

Bara du vet hur sömnig Ture är av sig vid transport och hur långt ni kommer cykla. Och köper du en billig ordinär först kan du ju alltid ångra dig och köpa en värsting sen :-)

KraM!