tisdag 19 april 2011

Dagens rehab

Har jag sagt att jag börjat på ett tremånaders rehabiliteringsprogram på Ryggcentum på Nacka sjukhus? Det är coolt. Jag kommer bli botad =) Eller det kommer i alla fall bli bättre, det tror jag verkligen. Jag har ett eget team av läkare, sjukgymnast, kiropraktor, fysioterapeut och psykolog. Tillsammans ska vi träna, knäcka och lära. Hela grejen är på halvtid, men delar av grejerna ska jag göra hemma, när det passar mig. I dag har jag först träffat en sköterska på smärtkliniken som gett mig en tensmaskin. Den är fantastisk, en magisk liten grej. Den ser ut som en mobil ungefär, går på batteri och skickar små härliga stötar in i min rygg. Enkelt förklarat kan man säga att den sköna stöten är starkare och snabbare än smärtimpulsen, vilket gör att smärtan är underordnad och mildras. Fantastiskt.



Efter det var jag hos kiropraktorn Lizette som knäckte och knakade. Det är läskigt men coolt. Och sen var det dags för smärthanteringskurs på eftermiddagen. Den kommer att bli bra tror jag. Jag kommer att bli bra tror jag.

När jag kom hem ropade jag på Ture som lekte i arbetsrummet. Som en raket kom han krypande ut ur rummet mot mig och när han kom fram lade han armarna runt min hals och kramades. Det var första gången. Jag blev alldeles varm, det var som att sätta tensmaskinen runt hjärtat ungefär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där kursen är bra för dig!!!
Kram från Timmernabben