fredag 5 december 2008

Dagens gäst

Dagens gäst är Jakob S. Jag och mina vänner kallar honom oftast vid efternamn för att inte förväxla honom med den andra Jakob. Här kommer hans gästinlägg:


Det här är Jakob, han är bra på nästan allt, har två tjocka men söta katter, han är sjukt allmänbildad så klart och tycker om att hänga med Kistagänget på lördagarna och så tycker han om musik fast inte så mycket jazz tror jag och så är han snygg. En typisk svärmorsdröm, min mamma är tokig i honom.

Vad kallar du henne för?
- Pernilla (har även använt barilla, persilja och Miss P...men endast ett fåtal ggr)

Hur länge har du känt henne?
- Ett decennium...typ.

Hur träffades ni?
- Någon läste någon annans dagbok på lunarstorm *kjam*

Vad brukar ni göra när ni ses?
- Äta något gott och titta på något bra.

Vilken film såg ni senast och hur var den?
- Bröderna Coens senaste film vad-den-nu-hette? Jag var mindre nöjd än vad sällskapet var.

Hur många av hennes gamla hundar och katter kan du namnge?
- Flodis, Sushi och...kossan Stella? :)

Vilken är din favoritlåt i pilliradion?
- Nina Simone, Feeling Good.

Nämn något som gör er lika.
- Vi är båda sjukt vackra.

Nämn något där ni är olika.
- Boys have a penis, girls have a vagina.


Vill du också vara dagens gäst här på bloggen? Maila mig
Jag skickar frågeformulär med någon lite justering, nu när Jakob S har betat av ett par av djuren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Woohoo! Mina 15 minuter (av kändisskap är äntligen här.
Som jag har väntat och längtat. =)

Och: När togs det där fotot egentligen? Attans vad "buffed" jag ser ut att vara. Eller jag kanske led av en tillfällig armtjockhet just den dagen...?

Pi sa...

Hej hej!
Bilden är från när Anna och jag firade födelsedagarna tillsammans på Harvest Home 2007. Du ser alltid så där vältränad ut. Så det så.