tisdag 2 december 2008

Dagens Skalman

Alltså, klockan är halv två och alla tycks redan sova. Jag förstår inte alla de människor som tycks kunna gå och lägga sig medan det fortfarande finns saker kvar att göra, nyheter kvar att ta del av, saker kvar att skriva... ja ni förstår säkert vad jag menar. Jag har bestämt mig för att någon gång i framtiden ha ett liv som inte styrs av klockan, utan av mig. Och det är inte för att jag har problem att hinna med saker eller för att jag har svårt att komma i tid eller nåt sånt, utan mest för att jag inte tror att människan är skapt så. Jag tror på att kroppen säger till när den är trött, hungrig, törstig osv. Just nu är jag inte trött, och om jag hade haft ett jobb att gå till i morgon bitti så hade det varit ett helvete. Skolarbete is the shit när man vill testa att leva efter kroppens naturliga rytm. Jag kommer troligtvis att vara vaken ett par timmar till... och när jag sen vaknar så är det inte för att klockan ringer, utan för att kroppen är redo för nystart.

Fast häri ligger mitt bekymmer. Problemet är inte att jag inte får sova hur länge jag vill, utan att jag inte kan. Jag vaknar ta mig fan innan åtta, så även om jag varit vaken till fyra. För då börjar det om. Så mycket saker att göra, nya nyheter att ta del av, saker och tankar att skriva ner.

Alltså, Skalman har aldrig gjort något för mig. Ska jag vara ärligt tycker jag rent av att han är jävligt pundig.

1 kommentar:

Jakob sa...

Men han borde vara en höjdare på breakdance. Om han bygger en liten propeller...